Furry Friend tag

Vandaag heb ik een leuke tag voor jullie. Dit zijn een aantal vragen om niet mij maar mijn hondje Joly beter te leren kennen.

11356459_1616121188671944_148027338_n

Wat is de naam van je huisdier?
Haar naam is Joly. Deze naam ik niet zelf verzonnen, ik heb haar geadopteerd uit Spanje en toen ze naar Nederland is gekomen heette ze al zo. Ik vond het een leuke naam die goed bij haar past dus ik hebt het zo gehouden.

Wat voor soort dier is het en welk ras?
Het is een hond. Ze is een zo genoemde ” asbak ” het is een kruising tussen een chiauau en een afghaanse windhond. Eingelijk gewoon een grote chiauau 🙂

Hoelang heb je je huisdier al?
Ik heb Joly nu 2,5 jaar. De tijd vliegt voorbij.

Hoe kom je aan je huisdier?
Er is een stichting SOS STRAYS, deze stichting haalt zwerf honden (en trouwens ook katten) vanuit Spanje en Griekenland naar Nederland toe. De reden hiervan is omdat er in die landen overvloed is aan zwerfdieren ze worden vergast. Dit mag natuurlijk niet gebeuren. Daarom krijgen de honden en katten hier een nieuw leven. Ze komen eerst in een opvang gezin en als je geschikt bent en akkoord gaat met de papieren die je moet tekenen kan je een hond of kat adopteren. Ik koos Joly omdat ik meteen verliefd op haar was.

11313724_839964126082549_1614764756_n

Hoe oud is je huisdier?
Mijn hond is nu 3 jaar uit en word 1 maart 2016 4 jaar.

Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdier?
Wat niet .. haha! Joly is een heel grappig hondje. Ze is voor alles bang (bladeren, takjes, stofzuiger) maar ook wel heel nieuwsgierig naar wat het nou precies is. Ze zit het liefst de hele dag voor het raam ” stoer ” te blaffen naar de honden die op straat lopen. Ze houd ervan om kusjes aan je te geven en reageer je er niet op dan krijg je twee poten in je gezicht.

Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdier?
De band met mijn hond is enorm belangrijk. Er is altijd iemand blij als je thuis komt, maakt niet uit hoelang je weg bent geweest.

Welke koosnaampjes geef je aan je huisdier?
Ik noem mijn hond vaak Jo of Draakje.

11417452_109971049338126_36954760_n

Wil jij ook een hond of kat adopteren ? neem dan even een kijkje op http://www.sos-strays.nl

Veel liefs Manon

Geef een reactie

